Muffins med mumin!

Känner ett stort behov just nu av att ställa mig och baka muffins eller varför inte slå på stort och göra cupcakes? Det jag gillar med dessa bakverk är att de går att göra i så många smaker och kombinationer och nu för tiden går det ju även att hitta muffinsformar med lite roliga motiv. Idag tror jag att det får bli chokladmuffins i mina nya Muminformar. Jag beställde dessa formar mest för att jag tyckte att de var så sjukt söta :-) Sen kostar de bara 49:- för 20stycken så det var ju helt rimligt!

tea-party_big 

          

Mina favoritmuffins är kladdiga chokladmuffins och jag tänkt bjuda på recepten till dem om någon annan känner sig baksugen idag med

Här kommer ingredienserna till 25 kladdiga chokladmuffins:
100 g smör eller margarin
2 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
5 msk kakao
2 dl vetemjöl



Sätt ugnen på 225 grader

- Smält matfettet i en kastrull och låt den svalna lite.

- Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda mjöl, vaniljsocker, salt och kakao i en djuptallrik eller liten skål.

- Häll ner mjölblandningen i ägg och sockret. Vänd till sist ner matfettet.

- Ställ cirka 15 muffinsformarna på en plåt. Fyll dem till 3/4 med smet.

- Grädda muffisen i cirka 8 minuter långt ner i ugnen

- Låt svalna i formarna

- Garnera med lite florsocker precis innan du ska servera dem.
23 kommentarer
Emelie - PT och kostrådgivare

Vad bra, har letat efter ett sånt här recept! Detta ska testas!

Veronica

vad söta =)

Lovis

Min moster köpte kanelbullsformar med mumin på till mig, så hon skulle kunna komma på muminfika och dricka kaffe ur muninmugg och muminkanelbulle.

De är så söta!

Billy

Gud så söta formar<3 Måste ha, vart får man tag på dessa sötisar?

emma

åååh!

Beatrice

Håller med ovan, SÖTA! Och vart får man tag i dessa? :)

LORISSA LOVEBOMB

Jag älskar mumin! Kallar min sambo för Mumintroll ibland ^^ (och det här är visserligen liiite reklam, men delta gärna i tävlingen på min blogg och vinn ett halsband med drömfångare)

Homestylist

Fina muffinsformar med mumin!

Daniella

haha avd söta ;D

Sofia

Så söta. ^^, jag samlar på muffinsformar skulle man kunna säga. Haha. har alldeles för många, hinner inte med att baka i alla. p:

Foto & livet som nybliven mor

söta

inga

åhh va söta! :D

TIDSTJUVEN

Från kalasform.se, eller hur? :) Jag har också såna. ^^ Hade en tävling tillsammans med Kalasform för ett tag sedan också.

Emilia

Vad fina muffinsformar! :)

Ida

Åh så söta formar!

E

va söta de är!=)

kerstin

vart köpte du dem?

Danni.

var kommer formarna ifrån? ♥

Junitjej

Vilka söta formar!

Liza Ellisson

vad söta! :)

Alice

Neej guuuuud så söta de där muminformarna var! Man blir helt klart sugen på att baka när det finns så otroligt fina formar!

Anonym

De där formarna är sååå söta! :D

Johanna

De där formarna är sååå söta! :D