Sommaren är här!


Det finns inte mycket som är bättre än när man vaknar på morgonen och tittar ut och inser att det är strålande sol ute! Det gör i alla fall mig jätteglad :-) Idag är jag ledig från jobbet och tänker bara ha en riktigt slappdag ute på gräsmattan med en bra bok. Med mig ut tar jag en av mina plädar från Klippans Yllefabrik, jag älskar deras plädar!

 

Klippans Yllefabrik är ett familjeföretag som är i femte generationen och har under hela sin verksamma tid hållit på med ull- och ullproduktion. Klippans Yllefabrik grundades 1879 av Jöns Petter Magnusson som är farfarsfar till den nuvarande ägaren Gösta Magnusson.  Under de senaste åren har tyngdpunkten för Klippans Yllefebrik legat på  plädar, filtar och andra hemtextilier och den största vikten läggs vid högklassig svensk design.



  

   



Ovan har jag bara visat ett urval av alla plädar och filtar som kommer från Klippans Yllefabrik men det finns betydligt fler att välja mellan. Priset ligger från ca 500:- och uppåt.

1 kommentar
M E R E I

- Trevlig nationaldag!