Lampor med en lite lyxigare känsla...

Det som jag är mest intresserad av när det kommer till inredning och design är lampor. En snygg lampa kan göra att hela rummet ser annorlunda ut och ger rummet en lyxigare känsla. Min absoluta favoritlampa är PH Kotte som jag skrivit om tidigare, denna lampa är mer ett konstverk än bara en lampa med sina 72 blad som är strategiskt placerade så att inte ljuset blir bländande.

                                                 PH Kotte

Enda felet med PH Kotte är priset, som är saftiga 60 000:- men det finns många andra alternativ på lyxiga belysningar som är lite mer "plånboksvänliga".

En av mina nya favoriter bland lampor är Sarfatti 2097 som är designad av Gino Sarfatti. Sarfatti 2097 finns i antingen krom eller mässing och går att få med 30 eller 50 stycken lampor och priset är från 13 500:-


   
Sarfatti 2097


Discocó pendel är en annan ny favorit och denna skapelse är designad av Christophe Mathieu. Denna pendel ger ett otroligt ljus likaväl upp i taket som runt omkring sig. Den är konstruerad för att likna en discokula men den är lite lugnare och den finns i två storlekar. Priset på Discocó är antingen 7 300:- eller 11 900:- beroende på vilken storlek man väljer.


                                      Discocó

          


En spännande nyhet som jag inte riktigt kan komma fram till om jag älskar eller inte gillar alls är pandeln Regatta som är designad av Thomas Malmberg.  Malmberg fascinerades av kombinationen mellan form, teknik och den möjligheten som ljuset har att påverka upplevelsen i rummet.

Namnet Regatta kom fram genom att lampan har en marin anknytning, pendeln är nämligen tillverkad i segelduk. Priset för Regatta är från 5450:- beroende på vilken storlek du väljer, den finns även i flera olika färger.


   Regatta




Bild lånad av formexmagazine.com

0 kommentarer