En nyhet från Poul Henningsen

Bild lånad av Skandium.com
 
 
Dansk design är vad jag gillar bäst! Jag tycker att många av de bästa designers och formgivare kommer från Danmark och en av mina favoriter när det gäller belysning är Poul Henningsen. Henningsens PH-lampor finns i många olika utföranden och i samband med firandet av Henningsens 120-årsdag lanserades PH 3½-3 av Louis Poulsen.
 
 
Bild lånad av Skandium.com
 
Lampan har Henningsens välkända treskärmssystem men det som jag tycker är roligt med dem är att de har så fina färger. PH 3½-3 har metallskärmar och finns i färgerna grönt, rött, vitt och gult, själv skulle jag väldigt gärna vilja ha en grön då jag tycker att den har en väldigt fin nyans. Kanten på skärmarna är sedan lackerade i vitt för att framhäva treskärmssystemet ännu mer. Priset för en sådan här underbar lampa är cirka 6500kr.
 
Bild lånad av houzz.com
 
Dansk design Louis Poulsen Poul Henningsen
0 kommentarer