En snedvriden favorit!

För att vara en person som inte gillar att tända ljus så har jag väldigt många lyktor och ljusstakar. När jag senast var inne i en inredningsbutik och botaniserade runt så inhandlade jag denna roliga ljusstaken som kallas för distortion.
 
Bild lånad av lannamober.se
 
Distortion är gjord av en blandning av marmor och harts och dess snedvridna form är framtagen genom ett 3D-redigeringsprogram. När jag ser på denna ljusstaken så tänker jag lite på Alice i underlandet. Jag har ju sedan tidigare ljusstakarna Wonderland som är inspirerade av just Alice i underlandet och denna känns som en enklare version av dessa.
 
Bild lånad av rum21.se
 
Höjden på denna skapelse är ca 25 cm och den finns i färgerna grått, rosa, petrol, svart och vitt. Jag valde själv den gråa modellen men jag tycker faktiskt inte att den ser helt grå ut utan jag skulle nog mer säga att den är grå/grön. Priset är 299kr.
 
 
 
 
 
0 kommentarer