Inspirationen kom tillbaka med Aristo dogs!


Jag har inte haft någon inspiration till att blogga på den senaste tiden men nu börjar jag känna suget efter att skriva igen! Nästan varje dag går jag förbi en liten inredningsbutik som ligger i samma byggnad som jag jobbar och en dag så fick jag syn på dessa små hundar i deras skyltfönster. Min första tanke: Var skulle jag placera en sådan hemma? Jag tyckte alltså inte att de var vidare snygga men efter att jag har passerat dem i två veckor så har de växt betydligt och nu börjar ha-begäret att växa :-)

 


Aristo Dogs är ett samarbete mellan Goebel och den belgiska konstnären Thierry Poncelet och figurinerna kallas för blandraser mellan hundar och ståtliga porträtt. Idén fick Poncelet när han ville liva upp en målning av en adelsdam och bestämde sig för att måla dit sin hunds huvud. Man kan ju undra vad adelsdamen tyckte om detta?



Figurinerna är gjorda i handmålat porslin och är cirka 18 cm höga. De finns i flera utföranden och priset ligger strax under 500:-
0 kommentarer