Populära Wind från DUX

När jag har gått igenom trafikkällorna till min blogg har jag märkt att många har gogglat på Soffan Wind som jag skrev någon rad om i ett inlägg om sofforna från DUX så jag tänkte att eftersom denna verkar vara så populär så förtjänar den att bli presenterad lite mer.


Wind i grått tyg

Wind är en tvåsitts-soffa och är den längsta av DUX´s alla soffor, den är 237 cm lång, 76 cm hög och 85cm djup. Sits och ryggelementen är i rör med Pullmaflex och laminat  medans sittkuddarna har DUX spiralkärna och polyeter. Rygg- och gavelkuddarna är bara av polyeter och benen är 12cm höga och gjorda i rostfritt stål. Det speciella med Wind och många andra av DUX sofforna är just det att de innehåller DUX spiralkärna, det är alltså samma spiraler som finns i DUX-sängarna och dessa gör att soffan håller sin form och att man ska sitta bekvämt en längre tid utan att det skall bli obekvämt.

Wind i ett ljusare tyg

Wind går att få i både tyg och läder och det finns många olika färger att välja mellan. Priset i tyg variera lite beroende på vilken prisgrupp man väljer men det ligger i en intervall mellan 29 000 - 49 000:-. Det finns även olika lädervarianter och där ligger priset mellan ca 48 000:- och 53 000:-

 Wind i Classic Soft

Jag tror att anledningen till att så många söker information om Wind-soffan är för att det just nu pågår en kampanj hos DUX där Wind i lädret classic soft säljs för 26 900:- och egentligen ligger priset över 40 000:-. Wind finns bland annat i alla DUXIANA butiker i landet

0 kommentarer