Work lamp av design house Stockholm

                                                                   Bild lånad av rum21.se
 
Jag har under ett tag försökt komma på ett fönster att ha denna underbara lampa i men kom till sist till insikt med att den är för stor för samtliga mina fönster. Jag gjorde dock en chansning och köpte den ändå för att använda den som en bordslampa och så bra det blev! Den ger ett helt underbart ljus och den har även en dimmer inbyggt så att du direkt kan reglera ljussättningen.
 
                                                                   Bild lånad av rum21.se
 
Work lamp är gjort i stål och kommer i olika färgöverdrag. Jag valde själv att köpa en svart för det kändes som att det va den lättaste färgen att passa in då jag inte visste vart jag skulle ha den. Den svarta och vita modellen är en limited edition medans koppar, silver och guld är de vanliga standardfärgerna.
 
Höjden på denna lampa är 21 cm och diametern är 15 cm, den var betydligt större än vad jag trodde när jag bara hade sett den på bild.
 
Det är designtrion Form Us With Love som har tagit fram work lamp och deras grundtanke var att göra en lampa med så lite material som möjligt och det har de ju lyckats med. Detta är en lampa som verkligen passar i många miljöer.
 
Priset för en work lamp ligger runt 1500kr beroende på färg.
design house Stockholm work lamp
0 kommentarer